Regulament AIRSOFT
Airsoft-ul este un sport; Armele comercializate sunt replici 100% (ca forma) ale pistoalelor adevarate. Absolut toate trag cu bilute de plastic, inofensive. Armele se impart in 3 categori ca mod de functionare: arc, gaz, co2. Conform legislatiei in viduare, in Romania, armele airsoft si paintball nu intra sub incidenta legii 295/2004 - "Legea Armelor si Munitiilor"; astfel detinerea si folosirea nu necesita autorizatie sau permis. Armele nu se pot comercializa minorilor.
Deoarece aspectul lor exterior este identic cu cel al armelor adevarate, este interzisa folosirea replicilor in scop de amenintare, intimidare, auto aparare sau creare panica.
Este interzisa modificarea armelor sau folosirea altor proiectile sau gaz decat cel furnizat de o firma autorizata in vanzarea de arme airsoft.
1.Instructiuni generale
a.Airsoft (strikeball, hardball), este un joc non-comercial, de echipa, militaro-sportiv.
b.La joc sunt admise persoanele psihic stabile, care au atins varsta de 18 ani, care au propriul armament pentru joc si echiparea necesara si care sunt de acord cu Regulile in cauza.
c.Sensul jocului: destindere colectiva in cadrul naturii, neutralizarea emotiilor negative si a aspiratiilor agresive, ridicarea dispozitiei in baza discutiilor cu persoane demne, participante la joc.
2.Obiectivele si derularea jocului
a.In joc participa doua sau mai multe echipe, inarmate si echipate in conformitate cu Regulamentul dat.
b.Jocul se deruleaza dupa un scenariu bine determinat anterior, pe un teritoriu deschis. Obiectivele si scopurile jocului, timpul inceperii si opririi, hotarele terenului de joc sunt determinate nemijlocit inaintea inceperii jocului, de scenariul ales sau de echipele participante la joc.
c.În teritoriul de joc nu se include campusul echipelor. Preventiv, acesta este delimitat cu o coarda alba. Se interzice amplasarea campusului nemijlocit langa zona pozitiilor de lupta, sau o alta pozitionare, care ar intrerupe mersul normal a derularii jocului.
d.Obiectivele echipei este de a indeplini misiunea impusa de scenariu.
e.Steagul alb serveste pentru desemnarea echipei ce a capitulat sau a unei parti din ea, sau este atributul parlamentarului (negociatorului).
f.Derularea jocului, indeplinirea scopurilor indicate, respectarea Regulamentului pot fi controlate de persoane intermediare, neutre, delegate cu acordul echipelor participante în acest scop. Deciziile si indicatiile arbitrilor (moderatorilor) se bazeaza pe Regulament si sunt obligatorii pentru toti membrii echipelor iar ele nu se pun in discutie pe parcursul jocului.
g.Jocul se bazeaza pe bunul simt si onestitatea fiecarui participant. În timpul derularii jocului nu sunt admise nici un fel de divergente intre jucatori. Jucatorii care se contrazic in timpul partidei parasesc zona de joc si continua disputele in locul special amenajat sau in campus.
■Armele
a.Arme de infanterie: la utilizarea in joc se accepta armament pneumatic din material plastic sau aliaje usoare, de productie industriala, care se afla in regim de libera vanzare si care sunt adaptate pentru tragerea cu bile de plastic BB calibrul 6 mm (vezi Anexa 1, pct. a).
b.Mijloace pirotehnice: pentru fabricarea imitatiilor de grenade si a minelor se permite utilizarea petardelor de productie industriala, ce au trecut certificare si care se afla in regim de libera vanzare. (vezi Anexa 1, pct. c).
c.Arme albe: în calitate de imitator a armelor albe se admite utilizarea copiilor executate din plastic (polistirol, polietilena) sau duraluminiu, dar care nu au suprafete ascutite sau muchii taioase (vezi Anexa 1, pct. e).
■Echipamentul de joc
a.Se admite utilizarea de catre participanti a oricarui echipament in stil militar din cele care se afla in vanzare sau fabricate de sine statator.
b.Restrictie obligatorie: toti membrii unei echipe trebuie sa aiba echipament asemanator intre ei pentru a putea fi usor de identificat echipa din care fac parte.
c.Imbracamintea de tip civil nu este admisa pentru evitarea confuziilor cu eventualii civili reali ce se pot afla în zona de joc sau in apropierea acesteia.
d.Este obligatorie purtarea ochelarilor de protectie în timpul jocului (vezi art. 8, pct. a). Raspunderea pentru eventualele traume o poarta jucatorul ce a incalcat acest punct al regulamentului.
■Jucator eliminat (declarat "mort")
a.Jucatorul eliminat imediat trebuie sa imbrace pe cap, gat sau pe armament o panglica de culoare rosie si sa mearga in locul special amenajat, a carui amplasare a fost stabilita inaintea jocului.
b.Jucatorul eliminat paraseste jocul pe un termen stabilit anterior sau pana la sfarsitul jocului.
c.Jucatorul eliminat nu are dreptul de a transmite arma, sa imparta munitiile, sa intre in discutie cu jucatorii activi, in afara de cei eliminati, sau sa transmita informatii altor jucatori activi despre inamic si mersul jocului. (vezi Anexa 1, pct. b, d ,f).
■Jucator capturat
a.Orice jucator poate fi capturat (vezi Anexa 1, pct. g).
■Necombatanti
a.În responsabilitatea necombatantilor revin: prietenii, sotiile, copii, prietenele jucatorilor, operatori foto si video, intermediarii, bucatarii si alt personal de deservire, localnicii si turistii.
b.Necombatantii (indiferent de echipa din care provin) iesiti din joc spre solutionarea situatiilor confuze, trebuie sa poarte pe cap, gat, sau pe mana panglica rosie. In cazul lipsei acesteiea, întreaga responsabilitate pentru eventualele traume suferite o poarta persoana ce a incalcat acest punct al regulamentului.
c.Relatiile cu turistii, localnicii, curiosii trebue sa fie politicoase, corecte si neutre. În cazul aparitiei unei situatii de conflict este strict interzisa solutionarea ei prin intermediul fortei.
■Restrictii
a.Se interzice participarea la joc fara ochelari de protectie.
b.Se interzice de a ridica si de a arunca din nou mijloacele pirotehnice care au fost deja initiate (petardele aprinse etc.).
c.Se interzice deschiderea focului asupra jucatorilor ce poarta panglica rosie sau a persoanelor ce nu participa la joc (localnicilor, turistilor, curiosilor etc.).
d.Se interzice clarificarea relatiilor intre jucatori in timpul jocului si in perimetrul zonei de lupta.
e.Se interzice participarea la jocuri a persoanelor in stare de ebrietate sau sub influenta drogurilor.
■Responsabilitatile jucatorilor
a.Jucatorul observat ca nu a respectat regulamentul si spiritul jocului, in special in cazuri de neonestitate, este supus mustrarii sau chiar eliminarii din joc.
■Anexa 1
a.Armele de infanterie, mentionate in regulament, trebuie sa traga cu bile de plastic BB calibru 6 mm, cu masa de la 0,12-0,43 grame, de productie industriala. Energia la iesire din teava a bilei nu trebuie sa depaseasca 1 Joule. Viteza de iesire a bilei din teava nu trebuie sa depaseasca:
◦Pentru pistol 90 m/s*.
◦Pentru arme electrice automate 160 m/s*.
◦Arme cu teava lunga neautomata 200m/s*.
* Vitezele sunt indicate pentru bilele cu masa de 0,20 grame
b.Eliminat prin intermediul armei, se considera jucatorul, in care a nimerit macar o bila in orice parte a corpului sau a echipamentului. Ricoseul nu se ia în considerare. Nimerirea in arma nu se ia în considerare. Focul coechipierilor si inamicilor se ia in consideratie.
c.Mijloacele pirotehnice trebuie sa fie fabricate în baza petardelor industriale, certificate si care se afla in regim de libera vanzare pe teritoriul RO. Se accepta orice imitare vizuala a grenadelor existente sau prototipurilor bazate pe petarde existente în comert, in care elementul distructiv sunt bile de plasic BB calibru 6 mm. Mijloacele pirotehnice trebuie sa treaca controlul inaintea jocului. Controlul se efectueaza de catre persoana responsabila pe acest domeniu. Se interzice explodarea mijloacelor pirotehnice la o distanta mai mica de 20 cm unul de altul.
d.Eliminat prin intermediul mijloacelor pirotehnice se considera jucatorul in care a nimerit macar un element distructiv, in orice parte a corpului sau a echipamentului. Nimerirea in armament nu se ia in considerare.
e.Imitarea armelor albe trebuie sa fie executata si aplicata conform tuturor masurilor de securitate si trebuie sa excluda orice posibilitate de ranire.
f.Jucatorul, care a fost lovit in cap, gat, corp de arma alba se considera eliminat.
g.Orice jucator poate fi capturat. Jucatorul capturat poate fi interogat. In astfel de cazuri el trebuie sa raspunda corect la trei intrebari ce-i sunt adresate. In cazul în care raspunde la cel putin o intrebare, jucatorul capturat trebuie eliberat. Se interzice de a mentine jucatorul in captivitate mai mult de o ora. Daca jucatorul capturat a fost "executat", atunci lui i se interzice sa transmita coechipierilor activi date despre echipa adversa, obtinute de el pe durata cat a fost capturat.